سرزمین کشاورزی آلکان

آلکان پیشرو در تولید کودهای ارگانیک، صنعتی و بیولوژیک و همچنین در زمینه مشاوره، ساخت و ساز، تامین تجهیزات و برندینگ گلخانه در کشور
 

سرزمین کشاورزی آلکان

شـرکت ســرزمیـن کشــاورزی آلکــان، پیشرو در زمینه مشاوره، ساخت و ساز، تامین تجهیزات و برندینگ گلخانه در کشور، و امروزه با داشتن بیش از 20 هکتار گلخانه در حال ساخت، آماده بهره برداری در استان تهران و همکاری با تمامی ارگان های خصوصی و نهاده های دولتی است.

نمونه احداث گلخانه توسط گروه تولیدی آلکان

سیستـم ها و تجهیـزات گلخـانه آلکـان

گلخانه آلکان شامل سیستم های تجهیزاتی زیر می باشد.

آبیاری و تغذیه گلخانه

جهت آبیاری مناسب و برنامه ریزی شده چه در کشت خاکی و چه در هیدروپونیک با استفاده از نوارها و لوله های پلی اتیلن و نازل های مناسب و همچنین و سیستم تغذیه میتوان علاوه بر آبیاری گیاه اقدام به غنی سازی آب از نظر عناصر مورد نیاز گیاه کرد.

کنترل اقلیم هوشمند

این سیستم با دریافت اطلاعات از ایستگاه هواشناسی بیرون گلخانه و سنسورهای رطوبت و دما و نور و گاز در درون گلخانه و تجزیه و تحلیل آن و با برنامه ریزی انجام شده قبلی توسط کاربر اقدام به راه اندازی و یا از کار انداختن تمامی سیستم های دیگر گلخانه شامل سیستم شیدینگ و گرمایش و سرمایش و نوردهی و رطوبت ساز و...می نماید..

فن سیر کوله

این فن به منظور همگن سازی دمای گلخانه در کنترل اقلیم گلخانه در فصل گرما و سرما مورد استفاده قرار م یگیرد، فن سیرکوله با چرخش هوای داخل گلخانه از تغییرات شدید رطوبت و دما که برای رشد گیاه منفی می باشد جلوگیری می نماید و موجب متعادل شدن هوای گلخانه هوای گلخانه م یگردد.

تامین رطوبت(فوگر)

یکی از عوامل مهم رسیدن به حداکثر بهره برداری در گلخانه ایجاد رطوبت هوای مناسب برای گیاه می باشد.در مواردی که نیاز به بالا بردن درصد رطوبت نسبی باشد، می توان با استفاده از سیستم فوگر به این مهم دست یافت.سیستم فوگر شامل ناز لها، لوله ها، پمپ و صافی ها می باشد.

سیستم سرمایش (قاب پد)

قاب پد ممکن است از جنس آلومینیم یا فولاد گالوانیزه باشد که نصب پد سلولزی بروی سازه و مکان های دیگر را ممکن می سازد. وظیفه این قاب پدها علاوه بر نگهداری پد سلولزی در سیستم خنک کننده، جمع آوری آب خروجی از پد سلولزی و هدایت آن به مخزن می باشد.

سیستم سرمایش (فن)

این فن ها با مکش هوای گلخانه که با عبور از پد سلولزی مرطوب شده است و از طریق موتورهای قوی که با استفاده از نیروی هوا (فن وزنه ای) و یا از طریق سانتریفیوژ (فن کلاجدار) موجب باز شدن دمپرها می شوند، به تنهایی و یا بعنوان جزئی از سیستم خنک کننده پد و فن موجب خنک شدن گلخانه، مرغداری و یا هر سوله دیگر می شوند. فن گلخانه در ابعاد و توان های مختلف ساخته می شود که فن اگزاست 140 قوی ترین آنهاست.

سازه

ستون های این گلخانه ها دارای ابعاد 80 * 80 میلیمتر و با گالوانیزه گرم پوشش داده شده است و به طول 480 سانتیمتر و یکپارچه می باشد. فاصله های ستون ها از یکدیگر در کناره های گلخانه 2.5 متر بوده و ستون های داخلی (میانی) گلخانه از یکدیگر 5 متر فاصله دارند. مقاوت این سازه ها در بادهای با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و مجموع بار محصول و برف به شرط روشن بودن سیستم گرمایش تا 35 کیلوگرم بر مترمربع می باشد.

تجهیزات

•سازه •گرمایش •سرمایش (پد و فن) •سیستم تامین رطوبت (فوگر) •سیستم سایبان (شیدینگ) •سیستم آبیاری گلخانه •سیستم کنترل اقلیم

سیستم گرمایش

به دو گروه اصلی هیترهای هوای گرم و بویلر و لوله های آب گرم تقسیم می گردند. با توجه به دمای بیرون گلخانه و دمای مناسب گیاه در داخل گلخانه به تعداد مورد نیاز دستگاه های هیتر هوای گرم محاسبه و در نقاط مختلف سازه نصب می گردد. هزینه این سیستم بسیار کمتر از هزینه سیستم بویلر و لوله آب گرم می باشد. در سیستم بویلر و لوله های آب گرم پس از بررسی نیاز گرمایی گلخانه با انتخاب بویلرهای مناسب و استاندارد می توان صرفه جویی قابل توجهی از نظر مصرف انرژی داشت و دلیل آن استفاده از سیستم گرمایش مرکزی و توزیع گرما با استفاده از لوله کشی در فواصل کشت می باشد.

سیستم سایبان متحرک (شیدینگ)

از نظر سیستم محرکه به دو گروه تقسیم می گردد: سیستم محرکه راک و پینیون و سیستم محرکه سیم بکسل و قرقره. همچنین از نظر نوع پرده و حفظ انرژی و کاهش مصرف سوخت به دو نوع معمولی و انرژی سیو تقسیم بندی می گردند.